Ugrás a fő tartalomra

Házi készítésű teljes kiőrlésű oregánós tortilla,rozmaringgal tűzdelt sült pulykacombbal,chilis babbal és friss salátával megtöltve,fokhagymás-kakukkfüves öntettel!




Hozzávalók:

A tortillához:

2 bögre teljes kiőrlésű liszt
3 ek. extra szűz olíva olaj
1 csapott tk. só
2/3 bögre meleg víz
1 tk. oregánó

A chilis babhoz:

3 db nagyobb vöröshagyma
2 db vörös bab konzerv
5 db paradicsom
1/2 l sűrű házi paradicsomlé
pici kókuszzsír vagy bármilyen zsiradék
Só,bors,oregánó,bazsalikom,kakukkfű ízlés szerint és csilipaprika szintén ízlés szerint

A rozmaringgal tűzdelt pulykához:

2 db pulyka alsócomb
4 ág friss rozmaring
só,bors,majoránna ízlés szerint
pici olíva olaj

Az öntethez:

400 ml tejföl
3 gerezd fokhagyma
2 ág friss kakukkfű
pici tej
só,bors ízlés szerint

A zöld salátához:

jégsaláta
koktélparadicsom
uborka
kaliforniai paprika
lila hagyma



1, A pulyka combokat megtisztítom,beirdalom és jól bedörzsölöm a fűszerekkel és megtűzdelem rozmaringgal. (1-2 db ágat dobtam a tepsibe is.)

2, Olíva olajat öntök egy nagyobb tepsibe és belefektetem a pulyka combokat majd öntök alá egy pici vizet és alufóliával lefedem. Előmelegített sütőbe tolom (200°) és mikor már megpuhult,leveszem a tetejéről a fóliát és kicsit pirosra sütöm.

3, Most elkészítem a chilis babot: A hagymát félhold alakúra vágom és kókuszzsírban /vagy bármilyen zsiradékban/ megpirítom.

4, Ezután hozzáadom a felkockázott paradicsomot és a sűrű paradicsomlevet,majd ízlés szerint megfűszerezem és összefőzöm. (Akár 1 óra hosszát is,hogy sűrű szinte krémes szószt kapjunk).

5, Mivel én most konzerv babot használtam,így legutoljára a babot teszem hozzá amivel még egy jó 10 percet főzöm.

6, A tortillához minden száraz hozzávalót egy tálba öntök,majd hozzáadom az olajat és apránként a meleg vizet. Így gyúrom össze,míg kemény tésztát nem kapok és ezután 20 percig pihentetem.

7, A tésztát 8 egyenlő részre osztom,majd lisztezett pulton mindegyiket 1-1 körlappá nyújtom.

8, Vékonyan megkenek egy serpenyőt olíva olajjal és közepes lángon melegítem.

9,A tésztalapokat egyesével a serpenyőbe rakom és addig sütöm amíg hólyagos nem lesz,majd megfordítom és a másik oldalát is készre sütöm.(Ha azonnal nem fogyasztjuk,légmentesen le kell zárni,de le is lehet fagyasztani)!

10, Az öntethez a 3 gerezd fokhagymát nyomjuk át a fokhagymanyomón,és adjuk hozzá a többi alapanyagot és keverjük el.

11, A zöldsalátához a választott zöldségeket felaprítom és pici olívával megöntözöm.

12, Most pedig összerakjuk a tortillát: - Alulra kerül a saláta,amit szépen eloszlatunk a tortilla lapon,erre kerül a chilis bab,majd a vékonyra csíkozott sült pulykacomb és az egészet meglocsolom a fokhagymás öntettel.

13, Utolsó lépésként,feltekerem a tortillát és már lehet is fogyasztani! Aki gondolja,megszórhatja sajttal is és fokozhatja az élvezetet! :)

Vigyázat isteni finom és nagyon laktató!!! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gofri torta csokoládé pudinggal,cukormentes mogyorókrémmel és pirított dióval a tetején! / Csökkentett szénhidrát,gluténmentes,cukormentes/

Hozzávalók :  /Én 4x-es adagot készítettem,így lett egy 22 cm átmérőjű tortám./ A gofri receptje Szafi blogján található,itt lesz a link : https://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu/2017/05/paleo-szenhidratcsokkentett-gofri.html 75 g Szafi reform palacsinta lisztkeverék 2 db tojás egy csipet só egy csipet szódabikarbóna 2 ek. tej fél citrom reszelt héja 8 g kókuszolaj A töltelékhez: 1 csomag Szafi reform csokoládés puding 4 dl tej 1 tk. vaníliás eritrit édesítőszer ízlés szerint A tetejére : 1 nagy evőkanál cukormentes mogyorókrém és 2 ek. pirított dió Elkészítés: 1. A tészta folyékony és száraz hozzávalóit külön kikeverjük,majd összeöntjük,robotgéppel csomómentesre keverjük és hagyjuk állni 5 percig. 2. Kókuszolajjal kikent gofri sütőben kisütjük a tésztát /nekem 11 db lett/. 3. A pudingot sűrűre főzzük és hagyjuk teljesen kihűlni. 4. Ezután egy tortaformában rétegezzük a gofrit és a kihűlt csokoládé pudingot,majd a tetejét megkenjü

Szilvalekváros derelye! /Szénhidrátcsökkentett,cukormentes,gluténmentes,burgonyamentes,paleo/

Hozzávalók: ( A recept 1 adaghoz van,én dupla adagot készítettem így lett 32 db) 100 g Szafi reform szénhidrát-csökkentett gl. mentes galuska lisztkeverék 2 db tojás 1 db tojássárgája 25 g víz 2 g só Tölteléknek: cukormentes házi szilvalekvár ! A derelyét darált dióban hempergettem meg! Elkészítése: 1. A folyékony hozzávalókat egy tálba kimérem és villával összekeverem. 2. Kimérem a lisztet,beleöntöm az összekevert folyékony hozzávalókat és gyors mozdulatokkal összegyúrom a tésztát, majd 5 percig pihentetem. 3. Lisztezett felületen kinyújtom a tésztát és egy pohár segítségével kiszaggatom. 4. Mindegyik körnek a közepére rakok egy kis szilvalekvárt,majd ketté hajtom és a végét villával lenyomkodom. 5. Bő,sós,forrásban lévő vízben kifőzöm a derelyéket. /Miután feljöttek a víz tetejére kb. 5-6 percig főztem még!/ 6. A diót ledarálom, keverek bele ízlés szerint édesítőszert (jobb a por vagy a kristályos állagú) és megforgatom benne a derel

Húsvéti tál!

Hozzávalók: A töltött tojáshoz "csibékhez" és sonkatekercshez: 8 db tojás 10 dkg vékonyra szelt gépsonka 1 tk. mustár 4. ek tejföl só,bors,pirospaprika ízlés szerint A tálra került még : füstölt házi kolbász füstölt sonka saláta paradicsom kaliforniai paprika Elkészítése: 1. A tojásokat keményre főzöm,majd hideg vízben hagyom kihűlni. 2. A megpucolt tojások tetejét levágom (ezek lesznek a kalapok), a sárgáját egy kiskanál segítségével egy tálba kiszedem. (Én 5 db tojást csináltam így meg!) 3. A tojássárgájához és a maradék 3 db főtt tojáshoz, hozzáadom a mustárt,tejfölt és a fűszereket majd botmixer segítségével pürésítem! 4. Ezt a fűszeres tojáskrémet töltöm vissza a tojásokba, /púposan/ és ezután ráteszem a kalapokat. 5. Egész borsból szemeket,kaliforniai paprikából pedig kicsi háromszögeket vágtam,ebből lett a csibe csőre. 6. A maradék fűszeres tojáskrémet,beletöltöm a gépsonkába és feltekerem,ezután feldíszítem a tálat a többi hozzávalóv