Ugrás a fő tartalomra

Tejszínes csirke,friss zöldfűszerekkel párolt rizzsel








Hozzávalók:

1 egész csirkemell
3 db egész csirkecomb
500 ml tejszín
1 csapott ek. rizsliszt
1 dl tej
0,8 dl víz
1 db lila hagyma
2 gerezd fokhagyma
1-2 ek. kókuszolaj
durva szemű só ízlés szerint

Friss zöldfűszerek: 2 ág borsikafű (tökéletes bors helyettesítésére), 8 ág oregánó, 5 ág zöldséglevél, 2 ág majoránna

Elkészítés:

1. A csirkemellet és a csirkecombokat megtisztítjuk,lefejtjük a bőrét és a zsírosabb részeket, majd kicsontozzuk és felcsíkozzuk.

2. A hagymát megtisztítjuk,felkockázzuk és a kókuszzsíron lepirítjuk,majd felöntjük a vízzel és puhára pároljuk.

3. A felcsíkozott húst,adjuk hozzá a megpárolt hagymához és pirítsuk le. (Ha szükséges önthetünk még alá vizet! )

4. Amikor a hús már majdnem elkészült adjuk hozzá a megmosott,felaprított zöldfűszereket és a fokhagymát.

5. A tejszínt,a tejet és a rizslisztet kavarjuk csomómentesre és öntsük rá a csirkére,így főzzük sűrűre.

6. A legvégén hozzáadjuk a sót és összefőzzük. Párolt rizzsel tálaltam! Jó étvágyat! :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gofri torta csokoládé pudinggal,cukormentes mogyorókrémmel és pirított dióval a tetején! / Csökkentett szénhidrát,gluténmentes,cukormentes/

Hozzávalók :  /Én 4x-es adagot készítettem,így lett egy 22 cm átmérőjű tortám./ A gofri receptje Szafi blogján található,itt lesz a link : https://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu/2017/05/paleo-szenhidratcsokkentett-gofri.html 75 g Szafi reform palacsinta lisztkeverék 2 db tojás egy csipet só egy csipet szódabikarbóna 2 ek. tej fél citrom reszelt héja 8 g kókuszolaj A töltelékhez: 1 csomag Szafi reform csokoládés puding 4 dl tej 1 tk. vaníliás eritrit édesítőszer ízlés szerint A tetejére : 1 nagy evőkanál cukormentes mogyorókrém és 2 ek. pirított dió Elkészítés: 1. A tészta folyékony és száraz hozzávalóit külön kikeverjük,majd összeöntjük,robotgéppel csomómentesre keverjük és hagyjuk állni 5 percig. 2. Kókuszolajjal kikent gofri sütőben kisütjük a tésztát /nekem 11 db lett/. 3. A pudingot sűrűre főzzük és hagyjuk teljesen kihűlni. 4. Ezután egy tortaformában rétegezzük a gofrit és a kihűlt csokoládé pudingot,majd a tetejét megkenjü

Szilvalekváros derelye! /Szénhidrátcsökkentett,cukormentes,gluténmentes,burgonyamentes,paleo/

Hozzávalók: ( A recept 1 adaghoz van,én dupla adagot készítettem így lett 32 db) 100 g Szafi reform szénhidrát-csökkentett gl. mentes galuska lisztkeverék 2 db tojás 1 db tojássárgája 25 g víz 2 g só Tölteléknek: cukormentes házi szilvalekvár ! A derelyét darált dióban hempergettem meg! Elkészítése: 1. A folyékony hozzávalókat egy tálba kimérem és villával összekeverem. 2. Kimérem a lisztet,beleöntöm az összekevert folyékony hozzávalókat és gyors mozdulatokkal összegyúrom a tésztát, majd 5 percig pihentetem. 3. Lisztezett felületen kinyújtom a tésztát és egy pohár segítségével kiszaggatom. 4. Mindegyik körnek a közepére rakok egy kis szilvalekvárt,majd ketté hajtom és a végét villával lenyomkodom. 5. Bő,sós,forrásban lévő vízben kifőzöm a derelyéket. /Miután feljöttek a víz tetejére kb. 5-6 percig főztem még!/ 6. A diót ledarálom, keverek bele ízlés szerint édesítőszert (jobb a por vagy a kristályos állagú) és megforgatom benne a derel

Húsvéti tál!

Hozzávalók: A töltött tojáshoz "csibékhez" és sonkatekercshez: 8 db tojás 10 dkg vékonyra szelt gépsonka 1 tk. mustár 4. ek tejföl só,bors,pirospaprika ízlés szerint A tálra került még : füstölt házi kolbász füstölt sonka saláta paradicsom kaliforniai paprika Elkészítése: 1. A tojásokat keményre főzöm,majd hideg vízben hagyom kihűlni. 2. A megpucolt tojások tetejét levágom (ezek lesznek a kalapok), a sárgáját egy kiskanál segítségével egy tálba kiszedem. (Én 5 db tojást csináltam így meg!) 3. A tojássárgájához és a maradék 3 db főtt tojáshoz, hozzáadom a mustárt,tejfölt és a fűszereket majd botmixer segítségével pürésítem! 4. Ezt a fűszeres tojáskrémet töltöm vissza a tojásokba, /púposan/ és ezután ráteszem a kalapokat. 5. Egész borsból szemeket,kaliforniai paprikából pedig kicsi háromszögeket vágtam,ebből lett a csibe csőre. 6. A maradék fűszeres tojáskrémet,beletöltöm a gépsonkába és feltekerem,ezután feldíszítem a tálat a többi hozzávalóv